وبگاه رسمی حجة الاسلام علی صبوحی
ولایتپذیری در مسیر جهاد علیه کافران

درسگفتار «ولایتپذیری در مسیر جهاد علیه کافران» منتشر شد

درسگفتار «ولایتپذیری در مسیر جهاد علیه کافران» منتشر شد. این کتاب، دومین مجلد از سلسله درسگفتارهای استاد علی صبوحی در ارائه‌ی روش تدبر در سور مبارکه قرآن کریم است که به تدبر در سوره مبارکه فتح پرداخته است. محتوای این کتاب حاصل چهار جلسه سخنرانی استاد است که در تابستان سال ۱۳۹۴ در هیئت قرآن و عترت علیهم السلام ایراد شده است.

ولایتپذیری در مسیر جهاد علیه کافرانمخاطب این کتاب، با متنی بسیار روان که ناشی از کتابت یک گفتار است، مواجه خواهد بود و در این مجموعه، به سهولت و به‌دور از مشکلاتی که در مطالعه‌ی کتب علمی و مرجعی که تا به حال در زمینه تدبر در سوره‌های مبارک قرآن کریم تدوین شده است، مفاهیم ناشی از تدبر سوره‌های قرآن را می‌یابد. به همین خاطر مجموعه درسگفتارها می‌تواند در کنار کتب علمی و مرجعی که تا کنون در تدبر سوره های مبارک قرآن توسط مؤسسه تدبر در کلام وحی در این زمینه تدوین شده است، مورد استفاده قرار گیرد و محتوای تدبری را در جامعه‌ی هدف گسترده‌تری تأمین نماید.

اشاره‌ای به محتوا

سوره‌ای در جهت صدور فرمان جهاد، نازل شده بود. این سوره، دستور لازم و مبنای آن را بیان کرد و موانع اجرای آن را توضیح داد. همچنین جریان مخالفِ آن فرمان را که در میـان جامعه‌ی اسلامی حضور داشت، معرفی کرد و پاسخ آن‌ها را داد؛ و تمـام آنچه را که برای بسیج کردن یک جبهـه‌ی واحـد به رهبـری رسـول اکـرم صلی الله علیه و آله و سلّم لازم بود، مهیا کرد.
لشکر مؤمنان در پی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم به راه افتاد و در آستانه‌ی ورود به مکه، منتظر صدور فرمان حمله ماند. همه‌ی شرایط گواهی می‌داد که در صورت آغاز جنگ، مشرکان، که بسیار منفعل شده بودند، قطعاً نابود خواهند شد و پیروزی، قطعی است. اما ناگهان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم فرمود که نمی‌جنگیم!

بخشی از متن کتاب

«اسلام به‌دنبال کشورگشایی به‌نفع یک فرد، یک جریان یا یک گروه و آن هم بی‌رحمانه و بدون لحاظ مصالح دینی و ایمانی نیست؛ نمونه‌اش در همین‌جا؛ اگر چنین چیزی بود، خدا لشکر خود را در اوج اقتدار و قطعیت پیروزی، مجبور به صلح نمی‌کرد. پس معلوم است آنچه برای اسلام اهمیت دارد، گرایش مردم در سراسر زمین به هدایت و دین حق «بِالهُدَى وَدِینِ الحَقِّ» است. کشورگشایی اسلام، کشورگشایی برای بسط هدایت و توسعه‌ی حق و اعتلای کلمه‌ی حق است؛ اما کشورگشایی‌های دیگر چه؟ آیا «بِالحَقِّ» است؟ آیا «بِالهُدَى» است؟ یا بر اساس این است که یک کسی احساس می‌کند که باید برای همه‌ی زمین حکومت کند؟ آن‌ کس آیا حق حاکمیت دارد؟

در اسلام، حاکمیت اللّه بر زمین، مورد نظر است. خدا می‌خواهد، انسان‌ها با اختیار خودشان زمین را در حاکمیت اللّه قرار بدهند. آن‌هایی که به خدا ایمان دارند، باید برای او با آن‌هایی که ایمان ندارند و حاضر نیستند بپذیرند، بجنگند.»

دریافت درسگفتار ولایتپذیری در مسیر جهاد علیه کافران

برای دریافت نسخه‌ی الکترونیکی درسگفتار ولایتپذیری در مسیر جهاد علیه کافران می‌توانید به کتابراه مراجعه کنید.

دسته‌بندی: ‌
آخرین اخباراخبار برگزیده
برچسب: ‌ جهاد علیه کافران، ‌درسگفتار، ‌ولایت پذیری، ‌ولایت مدار
ارسال برای دیگران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up