وبگاه رسمی حجة الاسلام علی صبوحی
درسگفتار «یاری صادقانۀ ولی خدا؛ عامل پیروزی مؤمنان»

درسگفتار «یاری صادقانۀ ولی خدا؛ عامل پیروزی مؤمنان» منتشر شد

درسگفتار «یاری صادقانۀ ولی خدا؛ عامل پیروزی مؤمنان» منتشر شد. این کتاب، هفتمین درسگفتار از سلسله درسگفتارهای تدبر در قرآن کریم است که توسط هیئت قرآن و ولایت منتشر می‌شود. درسگفتار «یاری صادقانۀ ولی خدا؛ عامل پیروزی مؤمنان» حاصل سه جلسه ارائۀ تدبری سوره مبارکه صف توسط حجة الاسلام علی صبوحی است و در پاییز سال ۱۳۹۲ ایراد شده است.

مخاطب این کتاب، با متنی بسیار روان که ناشی از کتابت یک گفتار است، مواجه خواهد بود و در این مجموعه، به سهولت و به‌دور از مشکلاتی که در مطالعه‌ی کتب علمی و مرجعی که تا به حال در زمینه تدبر در سوره‌های مبارک قرآن کریم تدوین شده است، مفاهیم ناشی از تدبر سوره‌های قرآن را می‌یابد. به همین خاطر مجموعه درسگفتارها می‌تواند در کنار کتب علمی و مرجعی که تا کنون در تدبر سوره های مبارک قرآن توسط مؤسسه تدبر در کلام وحی در این زمینه تدوین شده است، مورد استفاده قرار گیرد و محتوای تدبری را در جامعه‌ی هدف گسترده‌تری تأمین نماید.

اشاره‌ای به محتوا

«يَا اَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا لِمَ تَقولونَ ما لا تَفعَلون؛ چرا چیزی را که انجام نمی‌دهید، می‌گویید؟» سوره‌ی صف از ابتدا تا انتها روضه است؛ یعنی اگر بخواهید آن را با نگاه عاشورایی بخوانید، باید آیه به آیه بخوانید و گریه کنید؛ ولی سوره‌ی صف می‌خواهد شما طور دیگری گریه کنید؛ گویی می‌فرماید: «چرا وقتی قرار نبود بمانید، نامه نوشتید؟» امام سجاد علیه‌السلام در خطبه‌شان می‌فرمایند: مگر شما نامه ننوشتید؟ چرا دعوت کردید؟ چرا گفتید ما هستیم؟

البته خداوند نمی‌خواهد بفرماید شعار ندهید؛ بلکه می‌خواهد بفرماید عمل کنید.

بخشی از متن کتاب

اغلب در روضه‌ها از مسائل خودمان مثل مریض داشتن و… گریز می‌زنیم و وارد روضه مظلومیّت سیدالشهدا علیه‌السلام می‌شویم ولی این بار می‌خواهیم از روضه‌ی سیدالشهدا علیه‌السلام گریز بزنیم و وارد روضه‌ی حضرت مهدی عجل‌الله‌فرجه شویم. گریز اینجاست؛ روضه‌ی اصلی ما، روضه‌ی ولیّ خدایی است که امروز همراه ما در این زمین نفس می‌کشد ولی مشتری، طالب و منتظر زیادی ندارد. «انتظار» را به هزار شاخصه تعریف کردیم، جز خود انتظار! گفتیم «انتظار یعنی باتقوا بودن، دروغ نگفتن، غیبت نکردن، رشوه ندادن، خیانت نکردن…». همه‌ی این موارد درست است، امّا هیچ‌کدام معنای واقعی «انتظار» نیست. «انتظار» یعنی منتظر بودن…

دریافت درسگفتار «یاری صادقانۀ ولی خدا؛ عامل پیروزی مؤمنان»

برای دریافت درسگفتار «یاری صادقانۀ ولی خدا؛ عامل پیروزی مؤمنان» به طاقچه مراجعه کنید.

دسته‌بندی: ‌
آخرین اخباراخبار برگزیده
برچسب: ‌ درسگفتار، ‌درسگفتار تدبر در سوره صف، ‌درسگفتار تدبر در قرآن کریم، ‌درسگفتار سوره حشر
ارسال برای دیگران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up