وبگاه رسمی حجة الاسلام علی صبوحی
درسگفتار چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟

درسگفتار «چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟» منتشر شد

درسگفتار «چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟» منتشر شد. این کتاب، هشتمین درسگفتار از سلسله درسگفتارهای تدبر در قرآن کریم است که توسط هیئت قرآن و ولایت منتشر می‌شود. درسگفتار «چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟» حاصل دو جلسه ارائۀ تدبری سوره مبارک تغابن توسط حجة الاسلام علی صبوحی است و در پاییز سال ۱۳۹۲ ایراد شده است.

درسگفتار چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟ - تدبر در سورۀ تغابن

توصیف محتوا

مخاطب این کتاب، با متنی بسیار روان که ناشی از کتابت یک گفتار است، مواجه خواهد بود و در این مجموعه، به سهولت و به‌دور از مشکلاتی که در مطالعه‌ی کتب علمی و مرجعی که تا به حال در زمینه تدبر در سوره‌های مبارک قرآن کریم تدوین شده است، مفاهیم ناشی از تدبر سوره‌های قرآن را می‌یابد. به همین خاطر مجموعه درسگفتارها می‌تواند در کنار کتب علمی و مرجعی که تا کنون در تدبر سوره های مبارک قرآن توسط مؤسسه تدبر در کلام وحی در این زمینه تدوین شده است، مورد استفاده قرار گیرد و محتوای تدبری را در جامعه‌ی هدف گسترده‌تری تأمین نماید.

اشاره‌ای به محتوا

زندگی بر مبنای قـرآن و بندگـی خداوند نیازمند آن است که انسان، خواست خدا را بر خواست خود ترجیح دهد. تا وقتی خواست خدا و ما یکی است، بندۀ خدا بودن هزینه‌ای ندارد، اما گاهی قوانین و تصمیم‌های خداوند، خلاف آن چیزی است که ما گــمان می‌کنیم برای مـا  خوب است؛ این موقعیت‌ها گوهر بندگی انسان را محک می‌زند، ماهیت بندگیِ انسان را نمایان و برخی افراد را از مسیر ایمان خارج می‌کند.

ما باید به‌وسیلۀ قرآن کریم، طوری قلوب، عقول و اعمال خود را مهیّا کنیم که در این مواقع ایمانمان از بین نرود. سورۀ تغابن می‌خواهد انسان مؤمن را در این جهت یاری و موفق کند.

درسگفتار چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟ - تدبر در سورۀ تغابن

بخشی از متن کتاب

در روایات آمده است: «اگر کسی سوره‌ی تغابن را بخواند، این سوره او را رها نمی‌کند تا او را داخل بهشت کند»؛ یعنی بعد از مرگ هم در کنار او هست تا اطمینان حاصل کند که او داخل بهشت شده است (البته به‌حسب روایات دیگر، خواندنِ تنها مراد نیست؛ بلکه بخواند، بفهمد و بر مبنای آن زندگی کند. در فرهنگ روایی ما قرائت قرآنی که اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌گویند، عاری از تدبر نیست؛ و تدبر هم که گفته می‌شود، تدبر بدون تمسک و تذکر نیست).

دریافت درسگفتار «چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟»

برای دریافت این درسگفتار به صفحۀ درسگفتارهای تدبر در قرآن کریم مراجعه کنید:

دسته‌بندی: ‌
آخرین اخباراخبار برگزیده
برچسب: ‌ تدبر در سوره تغابن، ‌حفظ ایمان در سختیها، ‌درسگفتار، ‌درسگفتار تدبر در قرآن کریم، ‌درسگفتار سوره تغابن
ارسال برای دیگران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up