وبگاه رسمی حجة الاسلام علی صبوحی

۱۳۹۸/۶/۲۷ | دوره آموزش سطح یک تدبر

  • آخرین جلسه
  • مسجد پیامبر اعظم
  • شهرک شهید محلاتی
دسته‌بندی: ‌ زمانبندی برنامه‌ها
ارسال برای دیگران
نظرات

۳ دیدگاه. جدید

  • ابراهیم صفری
    ۵ مرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳

    سلام وعرض ادب حاج اقای صبوحی بنده صفری فرهنگی باز نشسته سالها به دنبال اینگونه شیوه تدبر در قرآن بودم که خوشبختانه در دوران کرونا برای انس بیشر باقرآن از طریق کانال ایتا با سایت شما وسایت تدبر در کلام وحی آشنا شدم وحدود یک هفته انگار گمگشته خود که سالها در پی آن بودم یافتم.چون وقتی به صورت تطبیقی به ترجمه آیات قران مراجعه میکردم یا حتی تفاسیر پاسخی به زعم خود برای این شاخه به آن شاخه پریدن وعدم انسجام آیات سوره های قران پیدا نمی کردم که خوشبختانه طی این هفته با شنیدن حدود شش سوره از جزء آخر قرآن انگار دریچه دیگری از کلام وحی برویم گشوده شدو همچنین دو جلسه هم تدبر در خطبه دوم نهج البلاغه شما شنیدم ولذت بردم . وپس از آن شش جلد از این مباحث که به صورت کتاب در آمده خرید کردم. گرچه این توفیق دیر برای بنده در ۵۵ سالگی به دست آمده ولی انشاء ا… خداوند به شما توفیق دهد تا تمام قرآن ونهج البلاغه تدبر نمایید وامثال بنده حقیر در باقی مانده عمر استفاده نمایم. دو سئوال از محضر حضرتعالی داشتم.
    ۱- برای نهادینه شدن وتسلط وحفظ دستاوردهای تدبری پس از استماع صوت ومطالعه کتاب چه پیشنهادی میفرمایید به طوری که با شنیدن آیات قرآن تدبر شده به راحتی فهم مطلب میسر گردد انگار یک عرب زبان یا مفسر قرآن از قرآن استفاده می نماید.
    ۲-این روش تدبر شما با تفاسیر موجود مثلا نمونه یا نور چه فرقی دارد ؟ یه به عبارتی کدام متقدم تر است؟ مفسر از مسیر تدبر توانایی تفسیر پیدا می کند یا یا متدبر پس از گذراندن یک دوره تدبر مفسر می شود؟ یا اینکه هیچ ارتباطی با هم نداشته ودو مقوله مجزا است؟ با تشکر مجدد از شما. ابراهیم صفری فرهنگی بازنشسته و کارشناس ارشد تاریخ اسلام مدرس دروس تاریخ دانشگاه. از لامرد فارس

    پاسخ
    • سلام علیکم.
      پیامهای سایت توسط همکاران استاد پاسخ داده می‌شود. شما مخاطب بزرگوار می‌توانید سؤالات خود را در سامانۀ پرسش و پاسخ به نشانی tadabbor.help که به‌وسیلۀ خود استاد صبوحی پاسخ داده می‌شود، درج بفرمایید. با تشکر از شما عزیز گرامی. در پناه قرآن کریم باشید ان‌شاءالله.

      پاسخ
    • پاسخ استاد به پیام شما:
      سلام و ادب
      ممنون از اظهار لطف شما
      پیشنهاد می‌کنم کتاب آشنایی و با دانش تدبر رو بخونید. فکر می‌کنم پاسخ بیشتر سؤالات رو به دست میارید.
      البته چون شما رو اهل مطالعه یافتم اینطور جواب دادم که به ریشه ها دست بیابید.
      ممنون از شما
      موفق و مؤید باشید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up