وبگاه رسمی حجة الاسلام علی صبوحی
درسگفتار انفاق مال و جان، شاهراه گسترش عدالت در جامعه - علی صبوحی

درسگفتار انفاق مال و جان، شاهراه گسترش عدالت در جامعه منتشر شد

درسگفتار انفاق مال و جان، شاهراه گسترش عدالت در جامعه منتشر شد. این درسگفتار که به تدبر در سوره‌ی مبارکه‌ی حدید می‌پردازد، حاصل چهار جلسه سخنرانی حجة الاسلام علی صبوحی است که در در زمستان سال ۱۳۹۲ در هیئت قرآن و عترت علیهم السلام در تهران ایراد شده است.

محتوای این کتاب حاصل چهار جلسه سخنرانی است که در در زمستان سال ۱۳۹۲ در هیئت قرآن و عترت علیهم السلام در تهران ایراد شده است.

اشاره‌ای به محتوا

اگر بخواهیم سوره‌ی حدید را معیار سنجش ایمان خود قرار دهیم، بسیاری از ما مؤمن محسوب نمی‌شویم! سطح این سوره بسیار بالاست؛ البته نه آن طور که بگوییم هیچ بشری نمی‌تواند مؤمن شود؛ بلکه ماییم که با «ایمان» در سطوح بسیار پایینی برخورد کرده‌ایم. سوره‌ی حدید شاخص یک دین معیار است و این شاخص برای ما یک الگوی عالی محسوب می‌شود و تا این چشم‌انداز برای ما محقق نشود، ادعای منتظر امام زمان -عجل الله تعالی فرجه الشریف- بودن، یک ادعای واقعا گزاف است.

بخشی از متن درسگفتار انفاق مال و جان، شاهراه گسترش عدالت در جامعه

درسگفتار انفاق مال و جان، شاهراه گسترش عدالت در جامعه: تدبر در سوره مبارکه حدید - علی صبوحی«پیغمبر خدا -صلی الله علیه و آله و سلّم- از شما میثاق گرفته؛ یعنی تعهد گرفته که اگر مسلمان هستی، هر وقت دعوتت کردم که مال و جانت را کف دستت بگیری و به صحنه بیایی، باید لبیک بگویی. هر وقت گفتم «هل مِن ناصر؟» باید بگویی لبیک. هر وقت گفتم «هل مِن مُعین؟» باید بگویی لبیک. در این که بگویی من مؤمن به خدا هستم، مؤمن به پیغمبر هستم، نمازهایم را هم از این به بعد خوب می‌خوانم، روزه‌هایم را هم خوب می‌گیرم، حرفی نیست؛ اما ایمان، ایمان نیست مگر این که وقتی پیغمبر دعوتت کرد، اجابت کنی و بایستی. مگر نمی‌گویید مؤمن هستید؟ اگر مؤمن هستید، مگر با پیغمبر تعهد ندارید که دعوتش را اجابت کنید؟ پس شما را چه می‌شود که وقتی دعوتتان می‌کند، اجابتش نمی‌کنید؟

در واقع وقتی دعوت پیغمبر را به «هل من ناصر»، به «هل من معین»، به انفاق، اجابت نمی‌کنید، در حقیقت دعوت پیغمبر را به ایمان اجابت نکرده‌اید. در حقیقت ایمان به اللّه نداشتید. اگر ایمان به اللّه داشتید، چه جای توقف بود؟ لذا می‌گوید خدا بر بنده‌اش آیات روشن فرستاده که شما را از ظلمات خارج کند؛ یعنی شما جز به‌ وسیله‌ی انفاق از ظلمات بیرون نمی‌آیید و به نور نمی‌رسید. ایمان؛ یعنی انفاق.»

مسابقه کتابخوانی تدبر در سوره مبارکه حدید

این درسگفتار منبع اولین دوره‌ی مسابقات کتابخوانی تدبر در قرآن کریم است که توسط هیئت قرآن و ولایت در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود. برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر، به وبگاه «تدبر؛ زندگی» مراجعه کنید.

دریافت نسخه الکترونیکی درسگفتار تدبر در سوره حدید

برای دریافت نسخۀ الکترونیکی این درسگفتار، می‌توانید از این پیوند استفاده کنید.

دسته‌بندی: ‌
آخرین اخباراخبار برگزیده
برچسب: ‌ انفاق، ‌پویش انفاق، ‌درسگفتار، ‌درسگفتار سوره حدید، ‌مسابقه کتابخوانی
ارسال برای دیگران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up